Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
Ο θεσμός των προγραμμάτων συνεκπαίδευσης μεταξύ ειδικών και γενικών σχολείων εισήχθη με το άρθρο 82 του Ν. 4368/2016 και προσδιορίστηκε με την υπ΄ αριθμ. 172877/Δ3/17-10-2016 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3561/Β΄/17-10-2016) με τίτλο: «Καθορισμός της Διαδικασίας Σχεδιασμού, Υλοποίησης και Αξιολόγησης Προγραμμάτων Συνεκπαίδευσης», όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει σύμφωνα με την υπ΄ αριθμ. 10537/Δ3/23-01-2019 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 431/Β΄/14-02-2019).
Στόχοι των ανωτέρω προγραμμάτων συνεκπαίδευσης είναι:
• Η προώθηση της ένταξης και των ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση.
• Η ανάπτυξη των γνωστικών, μαθησιακών, ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών/τριών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
• Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών των σχολείων γενικής και ειδικής εκπαίδευσης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η καλλιέργεια σεβασμού στη διαφορετικότητα.
• Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης στους μαθητές/τριες αμφότερων των σχολικών πλαισίων.
Τύποι και περιεχόμενο προγραμμάτων συνεκπαίδευσης είναι τα κάτωθι:
• Η διοργάνωση δράσεων οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών και λοιπών δραστηριοτήτων που αποσκοπούν, αφενός, στην καλλιέργεια στάσεων αποδοχής της διαφορετικότητας και, αφετέρου, στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.
• Η διεξαγωγή κοινών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) και προγραμμάτων Αγωγής Σταδιοδρομίας καθώς και η σύμπραξη σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα (Erasmus+, eTwinning κ.ά.), με στόχο: α) την καλλιέργεια και ενδυνάμωση κοινωνικών, γλωσσικών, επικοινωνιακών, διαπροσωπικών και κινητικών δεξιοτήτων, β) τη βελτίωση του αυτοσυναισθήματος και γ) την αύξηση της επιθυμίας και του ενδιαφέροντος για μάθηση.
• Η διεξαγωγή προγραμμάτων ένταξης και συμμετοχής μαθητών/τριών ΣΜΕΑΕ σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα τάξεων σχολείων γενικής εκπαίδευσης με στόχους γνωστικής ανάπτυξης και καλλιέργειας των ακαδημαϊκών τους δεξιοτήτων.
• Η αλληλεπίδραση προγραμμάτων για την πραξιακή μάθηση και ο συνδυασμός διαφορετικών μαθησιακών προτύπων, όπως, για παράδειγμα, η συνδιδασκαλία ενός μαθήματος όπου το θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται στο γενικό σχολείο και το εργαστηριακό μέρος εφαρμόζεται στο εργαστήριο της ΣΜΕΑΕ.
Υλοποιείται.
Όλη η επικράτεια.
Μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Εν δυνάμει συμμετέχουν όλα τα σχολεία της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.
210-3442182
Αντιγράψτε ή στείλτε με email το πρόγραμμα. Κοινοποιήστε το πρόγραμμα σε άτομα που πιστεύετε ότι μπορεί να τους ενδιαφέρει.